«محمدحسن صالحيمرام» با اشاره به اين که صنايع دستي به معناي تمام هويت و مواريث فرهنگي است، ادامه داد: تنوع، زيبايي، جذابيت، لطافت و ويژگيهاي خاص محصولات صنايع دستي يادآور نياکانمان است و با اين يادگاريها ميتوانيم حضور هميشگي آنها را در کنار خود احساس کنيم.
وي ادامه داد: صنايع دستي که امروز در اختيار ماست، سرشار از عشق و معنويت است و نميتوان به آن نگاه مادي داشت.
معاون صنايع دستي تاکيد کرد: حتي اگر ما صنايع دستي کشورمان را به رايگان در اختيار ساير کشورهاي جهان قرار دهيم باز هم پيروز هستيم چرا که اين محصولات در هر کجا باشند نشان دهنده عظمت ايران هستند.
صالحيمرام در ادامه به برخورداري توليدات صنايع دستي از هزينههاي پايين اشتغال و بهرهمندي از ارزش افزوده بالا اشاره کرد و گفت: صنايع دستي حتي ميتواند عاملي براي جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها باشد.
وي تصريح کرد: با راهبري صحيح صنايع دستي حتي ميتوان اقتصاد بدون نفت را عملياتي کرد.
وي با بيان اين که براي ساماندهي شرايط صنايع دستي دو موضوع را مدنظر دارد، تاکيد کرد: بايد به بازارهاي داخلي و خارجي توجه ويژه شود چرا که صنايع دستي امروزه از حالت کاربردي خارج شده و از سبد ضروري خانوادهها بيرون آمده است.
اين مقام مسوول بيان داشت: تلاش ميشود بخشي از بنهاي کارگري، کارمندي و فرهنگيان به بخش صنايع دستي اختصاص يابد تا اين قشر از جامعه نيز به خريداري محصولات صنايع دستي از طريق بازارچههاي سراسر کشور بپردازند.
وي در ادامه خواستار مبارزه با فروش صنايع دستي خارجي در ايران شد و گفـت: بايد با فروش صنايع دستي خارجي در مراکز فروش صنايع دستي برخورد جدي انجام داد.
به گفته صالحيمرام، با در نظر گرفتن رهنمود رهبري در خصوص حمايت از کار، توليد و سرمايه ملي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز بايد با تبليغات گسترده مردم را به خريداري از صنايع دستي ايراني تشويق و ترغيب کند.
وي در خصوص صادرات صنايع دستي اظهار داشت: تقويت اتحاديههاي صنايع دستي در استانها از اهميت بسياري برخوردار است و براي تحقق رشد 300 درصدي صادرات بايد حرکتي جدي انجام گيرد.
وي در ادامه از برگزاري همايش و نشست تخصصي با سفرا و رايزن اقتصادي ايران در ساير کشورها خبر داد و گفت: نشستهاي تخصصي نيز با شرکتهاي بازرگاني مستقر در ايران برگزار ميشود.
اين مقام مسوول در سازمان ميراث فرهنگي ايجاد شرکتهاي نمايشگاهمحور را از ديگر اولويتهاي معاونت صنايع دستي دانست و خاطرنشان کرد: بازارشناسي مهمترين اصل مورد توجه اين معاونت و بر بازاريابي هم مقدم است.
معاون صنايع دستي کشور توجه ويژه به بستهبندي را از ديگر اولويتهاي اين معاونت عنوان کرد و گفت: استانداردسازي محصولات صنايع دستي، ارائه وسايل حمايتي بازاريابان و حمايت از اتحاديهها و هنرمندان در دستور کار قرار دارد.
/112
انتهای پیام/